Crazy Cat Lady #1

Ik, Anke, ben helemaal gek van katten. Je kunt me daarom ook wel een ”crazy cat lady” noemen.  Aan de hand van deze tag komen jullie alles te weten over mijn 2 katten Tijger en Kitty. Lees snel verder!

cat

 Schattigste foto van je kat(ten)

De foto hierboven vind ik de schattigste foto van mijn 2 katten Tijger (links) en Kitty (rechts). Op deze foto waren ze een weekje of twee oud en hadden ze nog maar net hun oogjes open. Je kunt nu al hun karakters zien, Tijger is echt zo’n huiskat en Kitty is meer een avonturiertje. En kijk die oogjes eens, mooi lichtblauw… om bij weg te smelten!

 Bijzondere eigenschappen

Tijger is dus echt zo’n huiskat. Hij ligt graag op een stoel in de huiskamer en gaat zonder moeite bij je op schoot zitten. Tijger is ook een dikke vreetzak samen met zijn zusje, hij heeft vanmorgen namelijk vlees van het aanrecht afgegooid en het opgegeten!

Kitty gaat liever naar buiten, om vogels of muisjes te vangen bijvoorbeeld. Ze houdt er totaal niet van om te knuffelen, soms komt ze bij je zitten op de bank.  Als ik een glas drinken  heb, schuurt ze tegen het glas aan omdat dat zo lekker koud is. Gekke Kitty!

Naamlooskittytijger

Omschrijf het geluid dat je kat maakt:

Tijger: ”Miauw, MIAUW!” Als ik een blikje voer open dan miauwt Tijger er op los.

Kitty: ”miauwmiauwmiauw” Dat geluid kan ik niet zo goed uitleggen, ze is vaak aan het miauwen en klappertanden tegelijk omdat ze een vogel of een katje ziet. Katten geven dan aan dat ze graag hun prooi willen doden, maar dat ze er niet bij kunnen komen.

Koosnaam:

Tijger heeft als koosnaampje ”Dikkie Dik” omdat hij een beetje mollig is. Hij beweegt niet veel (hij houdt niet van buitenspelen en jagen, als Kitty jaagt kijkt hij alleen maar mee) en hij eet ook veel. Een echte huiskat dus!

Kitty noemen we ”Klitty”, omdat haar vacht vaak een beetje ruig zit en omdat ze helemaal zwart van het modder thuiskomt.

kitty tijger 005

Bekentenis:

Ik heb stiekem de neiging om een tuigje om hun buikje te doen en om dan met ze te gaan wandelen. Ik had wel eens zo’n tuigje gekocht, maar mijn vader zei dat dat dieren mishandeling was. Daarom heb ik hem nog nooit gebruikt, maar stiekem wil ik dat nog wel eens een keer doen. Ik denk dat ze dan niet met mij mee lopen…

Goede tip voor andere Crazy Cat Ladies:

Eigenlijk heb ik meer tips dan één, hier komen ze:

-Als je kat(ten) iets doen wat niet mag, moet je hem laten schrikken. Dit kan door middel van een ballon te laten knappen. Dan stopt hij (hopelijk) snel!

-Doe geen halsband om, maar laat je kat(ten) chippen. Als je een halsband om doet, heb je de kans dat je kat(ten) in een boom blijven haken en dat moet natuurlijk niet. Een chip is veel handiger, als iemand je kat vind kan die hem naar het asiel brengen en daar onderzoeken ze de kat met een speciaal chip apparaat. Als je kat(ten) een chip heeft/hebben, kan de asiel medewerker kijken van wie de kat is en waar hij heen moet.

-Koop een krabpaal. Je katten gaan dan nooit meer krabben aan je stoel, mat of deur.

-Gebruik een oude koffer als een kattenmand. Leuk als je een brocante inrichting hebt!

Wat voor kat zou jij zijn?:

Ik zou graag een langharige Siamese kat willen zijn met hele mooie lichtblauwe ogen. Ik vind ze zo mooi! En lichtblauwe ogen, daar kan niemand tegenop…

Bron foto

Leukste kattenwebsite:

Hmm, ik kijk nooit op kattensites. Ik heb meer een leukste kattenaccount op Instagram, dat zijn de katten van Serena van Beautylab met hun account goldenkittehs! Coco en Clarence zijn zo schattig, mogen we please meer foto’s? (;

Beste kattengif:

Nee, ze bedoelen hier niet gif om katten te doden, maar een grappig bewegend plaatje van een kat. Dat vind ik toch wel deze gif van een kat die een gat in de lucht springt als hij heet bewegend speeltje ziet. Super funny!

Katten plaatjes

Dit was de tag alweer! Je mag hem gerust overnemen op je eigen blog.

Big kisses

Geef een reactie

